Ettemaksmine

Petturlikud müüjad avaldavad kuulutusi autode kohta, mis tunduvad olevat eriti hea hinnaga. Seejärel veenavad nad potentsiaalset ostjat, et autot hoitakse kusagil eemal, ja paluvad enne sõiduki üleandmist raha eelnevalt üle kanda. Sageli jätavad nad mulje, et on ka teisi huvilisi, et ostjat tagant kiirustada. Kui raha on üle kantud, võtavad nad selle välja, eemaldavad kuulutuse ja kaovad jäljetult.

Autode edasimüüjate võltsitud veebilehed

Petturid loovad võltsitud autode edasimüüjate veebilehti, kus on väga atraktiivseid pakkumisi. Sageli näevad need veebilehed välja väga sarnased tuntud edasimüüjate võrgustike või kaubamärkidega ning nad kasutavad peaaegu identseid veebilinke. Kui kliendid leiavad need pakkumised ja võtavad niinimetatud müüjaga ühendust, palutakse neil sageli ette maksta ning nad kaotavad oma raha. Ostjad peaksid alati põhjalikult kontrollima kõiki veebisaite, kuhu nad raha kannavad, ja kui pakkumine tundub liiga hea, et olla tõsi, siis tõenäoliselt see seda ka on.

Varjatakse asjaolu, et auto on imporditud

Mõnikord võivad müüjad jätta mainimata, et auto on pärit välismaalt. Isegi kui auto on imporditud 5 või 8 aastat tagasi, on see ikkagi oluline teave, mis võib olla otsustamisel määrava tähtsusega. Autot on suhteliselt lihtne ja odav importida, mistõttu paljud autod ostetakse ühest riigist ja viiakse siis teise riiki. Piiriüleste tehingute käigus võidakse aga läbisõitu manipuleerida ja osa kahjustusi varjata.

Facebook Marketplace

Facebook Marketplace’is on väga levinud ostjate petmine autovaruosadega, mille eesmärk on reklaamida näiteks rehvikomplekti või haruldast keredetaili populaarsele autole ning jätta mulje, et tegemist on väga soodsa pakkumisega. Nad paluvad ostjal raha üle kanda ja seejärel kaovad. Kahjuks on Facebook Marketplace’il väga piiratud kvaliteedikontroll ja olematu klienditugi, seega peaksid ostjad olema väga ettevaatlikud ning alles siis kauba eest tasuma, kui nad on seda isiklikult näinud.

Odomeetri pettus

Odomeetri tagasikerimisega tegelevad petturid, kes püüavad kunstlikult müüdava auto väärtust suurendada. Vanemaid autosid on võimalik tagasi kerida mehaaniliselt või diagnostikaseadmetega, mis ühenduvad uuemate sõidukitega. Tagasikeritud odomeeter jätab mulje, et autoga on sõidetud vähem kilomeetreid kui tegelikult, seades seeläbi juhi ohtu, sest ta võib osta mehaaniliste probleemidega auto, mis on reaalsuses palju vähem väärt, kui ta selle eest maksis.

Varjatud kahjustused

See on tavaline, et sõidukid saavad iga paari aasta tagant kahjustusi. Mõnikord müüjad aga ei avalda üksikasju auto kahjustuste ajaloo kohta ja ainus võimalus seda kindlaks teha on kontrollida auto ajalugu. Ostes kasutatud auto, millel on minevikus tõsiseid kahjustusi olnud, võib ostja remondikulude alla lõpuks palju raha panna. Rääkimata sellest, et sõidukil võivad olla ka struktuurikahjustused, mis seavad ohtu selle turvalisuse.

Võltsitud sõiduki ajaloo aruanne

Mõned petturlikud müüjad võltsivad sõidukite ajaloo aruandeid, et veenda ostjaid, et nende müüdaval autol ei ole vigu. Kui ajaloo aruanded on välja prinditud ja mitte kohapeal koostatud, võidakse mõned olulised sündmused eelnevalt kustutada. Seetõttu peaksid ostjad ise ajaloo aruande soetama, et vältida pettuse ohvriks langemist.

Endised rendiautod ja taksod

Üldiselt tuleks vältida sõidukeid, mida on eelnevalt kasutatud autorendifirmade ja taksode poolt, kuna need on tõenäoliselt rohkem kulunud ja nõuavad tihedamini remonti. Müüjad ei ütle aga alati ostjatele, kas nende sõidukeid on sel viisil kasutatud.

Sõidukitega, mida on kasutatud lühiajaliselt, on palju rohkem külmkäivitusi, mis tähendab, et mootor ja mõned muud komponendid võivad olla kahjustatud ja mitte nii töökindlad, kui need peaksid olema. Sellele lisaks on taksodel sageli suurem läbisõit ja neid on võimalik ära tunda kulunud sisustuse järgi - eriti tagaistmete puhul. Kuna enamik taksosid liigub ringi linnades, on soovitatav, et ostjad kontrolliksid sellistel autodel äärmiselt põhjalikult pidurisüsteemi ja vedrustuse komponentide seisundit.

Varastatud autod

Peaaegu kõik varastatud sõidukid satuvad varuosadena mustale turule, kuid mõnikord võivad need autod sattuda ka kuulutustesse või sotsiaalvõrgustikesse. Varastatud sõiduki soetamine toob kaasa raisatud päevi, kui mitte nädalaid, mis kuluvad raha tagasi saamiseks. Ajaloo kontrollimine näitab, kas auto on kuulutatud varastatuks.

Kahtlased makseskeemid

Petturlikud müüjad võivad väita, et nad ei aktsepteeri pangaülekandeid ning eelistavad makseid selliste teenuste kaudu nagu Western Union. See on koheseks ohumärgiks, sest petturid võivad luua võltsitud isikut tõendavaid dokumente ja võtta raha, kuid autot ei näidata kunagi.